Klart for eggjakt med 15 000 påskeegg!

God stemning på Eggjakt for to år siden

Bykirken gjentar også i år suksessen med eggjakt på selveste påskeaften. I fjor møtte over 1000 stykker opp på Ringshaugodden for å lete etter godteriegg. Derfor er mer enn 15 000 egg pakket og klargjort denne gangen.

– Dette gleder vi oss til, sier en entusiastisk barneleder Edel Skoland. Hun er initiativtager til arrangementet og har tatt med seg tradisjonen fra USA.

Godt forberedt

Bykirken arrangerer eggejakt for fjerde år på rad. For hvert år har det kommet flere mennesker, noe som betyr at eggejakta faller i god smak.

– De fleste er jo hjemme i påsken, da er det gøy å ha et skikkelig familiearrangement å glede seg til, sier Edel.

Den voldsomme interessen har skapt noen utfordringer med logistikken tidligere år, men nå er kirken godt forberedt. – Vi har blitt bedre på informasjon, og gjort noen endringer slik at godterijakten blir rettferdig for alle barna, sier Edel.

I tillegg til et gratis hoppeslott og kaffe blir det salg av boller, kald drikke og kaker.

Selve arrangementet er avhengig av oppholdsvær, men det har gått fint de tidligere årene.

– Vi liker jo å tro at vi har noen kontakter der oppe, så vi satser på at det også denne gangen blir mulig å kose seg på Ringshaugodden, avslutter Edel.

For praktisk informasjon om arrangementet, les mer her.

Vi har også opprettet et arrangement på Facebook, trykk gjerne her for å melde deg på.