Tentro 21/22 i Bykirken

Tentro er Bykirkens konfirmasjonsalternativ for de som begynner i 9. klasse til høsten. Tentro ønsker å tak i tenåringers hverdag og virkelighet, og knytte dette opp mot kristen tro.  Undervisningsformen er derfor lagt opp for å involvere konfirmanten med opplevelser som engasjerer, virkemidler hentet fra hverdagen, film, musikk, bilder, illustrasjoner og fortellinger, leker og konkurranser.

Tentro har en tydelig kristen profil som er bygget på den kristne lære. Vårt ønske er også at ungdommene selv skal få prege samlingene. Det kan være ting de lurer på, eller noe de opplever i sin hverdag. Det skal være rom for tro, tvil og spørsmål. De store spørsmålene om Gud, og hvordan vi kan leve våre liv som kristne. Noen av temaene som tas opp i løpet av et år er: Hvem er Gud? Hvordan levde Jesus her på jorden? Bønn og bibel. Selvbilde og identitet.

Man trenger ikke å være medlem i Bykirken for å delta. Det er åpent for alle. Det blir et spennende år med topp fellesskap, turer og mye moro.

Tirsdag 28.09 kl 18.00 blir det introduksjon og informasjon om Tentro 21/22 for foreldre og deltakere. Er du ikke påmeldt ennå, kan du gjøre det her: https://forms.gle/A4N2vrNo22pK31v57